שיווק הוא חלק בלתי נפרד מניהול של עסק ובמאמר זה תוכלו ללמוד על כל מה שקשור לתחום של שיווק דיגיטלי, איך זה עובד ולמה זה חשוב כל כך דווקא למנהלים.

חלק בלתי נפרד מהעסק

כל עסק צריך שיווק וזוהי עובדה בשטח. ללא שיווק, לא יהיו לקוחות ובלי לקוחות אף עסק לא יכול להתקיים. זוהי הסיבה לכך, שעסקים מצליחים משקיעים כל כך הרבה משאבים בנושא השיווק ולא מתפשרים על זמן ותקציב למטרה זו וגם עסקים קטנים השכילו להבין, שמדובר בהשקעה חיונית, גדולה ככל שתהיה.

מהי השיטה של שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא למעשה שיווק באינטרנט. מדובר על שיווק באמצעות רשת האינטרנט וכל מה שיש לה להציע. השיווק הדיגיטלי כולל בנייה של אתר אינטרנט, פתיחת דף עסקי בפייסבוק וברשתות חברתיות רלוונטיות אחרות והקידום שלהם להגדלת החשיפה לקהל גדול יותר של גולשים.


למה דווקא שיווק דיגיטלי?

בעבר היה נהוג לפרסם עסקים ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות כדי להגיע לקהל היעד. אבל בשנים האחרונות חל שינוי גדול בצריכה של אמצעים אלו לעומת הגלישה באינטרנט כאשר אחת הסיבות העיקריות לכך היא הזמינות של האינטרנט לעומת הטלוויזיה והרדיו לדוגמה. כיום, אנשים רבים מבלים שעות רבות בכל יום בגלישה באינטרנט וכך הם נחשפים לעולם הגדול. בנוסף, בניגוד לפרסום באמצעי התקשורת השונים, שיווק באינטרנט הוא לא חד פעמי, אלא נשאר וממשיך לשווק עבורכם גם בלי היוזמה שלכם.

השיקול הכלכלי

מלבד העובדה, שיותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט באופן יום יומי בחיפוש אחר מה שהם זקוקים לו וכך החשיפה גדולה יותר, יש גם את המרכיב הכלכלי. פרסום באמצעי התקשורת הוא יקר מאוד בהשוואה להשקעה הכספית, אותה תצטרכו להשקיע בשיווק דיגיטלי ולא פחות חשוב מכך – זה פשוט עובד!

בואו נדבר על קידום!

כאמור, חלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי הוא קידום של אתר האינטרנט העסקי. ובכן, מדובר על קידום האתר במנועי החיפוש, אותו ניתן לבצע בשתי דרכים: קידום אורגני וקידום ממומן. הקידום הממומן נעשה בתשלום למנוע החיפוש וכך מובטח שהאתר יופיע במקומות הראשונים ברשימת התוצאות הרלוונטיות כאשר גולש מסוים יבצע חיפוש של מילים מתאימות. הקידום האורגני עובד בשיטה של עמידה בדרישות של מנועי החיפוש כגון שימוש במילות מפתח, הפצה של תכנים באינטרנט עם קישורים נכנסים לאתר וכך הלאה.

איך מקדמים?

קידום של אתר אינטרנט הוא עבודה בפני עצמה, ובעיקר אם מדובר על קידום אורגני. הקידום הממומן דורש בחירה מושכלת של מילות מפתח, אותן יש סיכוי גדול יותר שהגולשים יחפשו במטרה למצוא את העסק שלכם ולשלם עבור הקידום. הקידום האורגני דורש בעיקר השקעה של זמן, בו יש לכתוב תכנים עם מילות המפתח המתאימות, לפרסם אותם במקומות המתאימים וליצור את הקישורים המתאימים, אותם מנועי החיפוש יזהו ויתייגו כמתאימים ומעניינים וכך הם יקדמו את האתר בתוצאות החיפוש של הגולשים.

עשו זאת נכון!

שיווק דיגיטלי לעסקים הוא תחום, שדורש מקצועיות רבה כדי שההשקעה של הזמן והכסף תשתלם. לכן, כפי שלא הייתם מעלים קמפיין פרסומי בטלוויזיה שהפקתם בעצמכם, כך חשוב להיעזר באנשי מקצוע גם בשביל שיווק דיגיטלי לחברות. המנהלים, האחראיים על תחום השיווק לא בהכרח יודעים כיצד לשווק באופן דיגיטלי את העסק ולכן מומלץ לפנות למי שכן. המומחים בתחום של שיווק דיגיטלי יוכלו לעשות עבורכם את העבודה ולהביא לתוצאות טובות הרבה יותר מאשר אם תעשו זאת בעצמכם וכך ההשקעה תחזיר את עצמה ואף יותר!