LMS מה זה ?
ראשי התיבות LMS הן קיצור של המילים: Learning Management System כלומר, מערכת ניהול למידה. מדובר על מערכת דינמית, שמטרתה היא לשפר את תהליכי הלמידה בארגונים וליצור חוויית למידה והכשרה יעילה ונעימה יותר. מערכות אלו הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהמערכות הקבועות של ארגונים מכל התחומים ובכל רחבי העולם המערבי.

למי המערכת מיועדת?
מערכת LMS נועדה לספק פתרונות הדרכה לארגונים. לרוב, כאשר מדובר על ארגונים גדולים, קיימת מחלקת הדרכה, המורכבת ממדריכים, מפתחי הדרכה ועוד. מערכת ניהול למידה אמורה לצמצם את המחלקה הזו באופן משמעותי על ידי ביטול הצורך במדריכים. יחד עם זאת, המערכת יכולה גם לשמש את הארגון לצד המדריכים ורק להקטין את כמותם. כלומר, המערכת מומלצת לכל ארגון בו מתנהלים תהליכי הכשרה ולמידה באופן תדיר.

היתרונות
היתרונות הבולטים ביותר של המערכת נובעים מהיכולת שלה להוות תחליף לתהליכי הלמידה וההדרכה המתקיימים כיום והכוונה היא בעיקר לכך, שבעזרת מערכת LMS כל עובד יכול לקבל את ההכשרה הרלוונטית לו ולתפקידו בקצב האישי שלו. כמו כן, בעזרת המערכת באפשרותו של העובד לקבל הדרכה חווייתית ואינטראקטיבית וכך לשמר טוב יותר את החומר הנלמד בזיכרון.

התועלות
התועלות של המערכת נובעות מאותם יתרונות, אותם פירטנו לעיל והכוונה היא בעיקר לכך, שהמערכת חוסכת זמן הכשרה של המדריכים לקראת הדרכה של קבוצות מודרכים וכך הארגון יכול לחסוך הרבה מאוד כסף לאורך זמן. היות שבעזרת מערכת LMS כל עובד מקבל הדרכה אישית, כל עובד מקבל למעשה את ההדרכה הדרושה לו ובקצב הדרוש לו. כמו כן, ככל שהעובד מקבל הכשרה טובה ואפקטיבית יותר, הוא יכול להיות עובד מועיל יותר ומהר יותר.

בחירת מערכת ניהול למידה
בדומה למערכות אחרות, המיועדות לארגונים, ניתן לבחור מערכת מובנית, עליה "מלבישים" את התוכן הדרוש לארגון הספציפי. זאת, בדומה להפרדה בין התכנים הנלמדים במחלקות השונות בתוך הארגון עצמו בתפקידים השונים בו. במידה ותבחרו בדרך זו, מומלץ לבדוק את המאפיינים הכלליים של המערכת ולבחור את המתאימה ביותר לצרכי הארגון ואת איכות התמיכה בה. כמו כן, מומלץ גם לחשוב על צרכים עתידיים של הארגון ולנסות להתאים את מאפייני המערכת הנבחרת גם אליהם.

האפשרות הנוספת
לצד האפשרות של "מערכות מדף", ניתן גם לאפיין ולבנות מערכת ייעודית לארגון, כזו שתתאים באופן מדויק לצרכים שלו. כדי לבנות מערכת LMS ייעודית, תצטרכו לפנות לחברה שמתמחה בכך ותוכל לעזור לכם לאפיין את המערכת המושלמת עבור האגון שלכם. כמובן, גם במקרה זה חשוב לבחון היטב את הצרכים הקיימים של הארגון וגם להסתכל קדימה, אל העתיד, ולבחון כיצד ניתן יהיה לבצע שינויים בעת הצורך.