מלחמה תמיד יוצרת אי וודאות רב מערכתית. היא לא רק מערערת את האקלים הפוליטי והביטחוני אלא פוגמת גם בתיפקוד תקין של המגזר העיסקי.



ריכזנו כאן עבורך 3 טיפים קצרים לניהול נוכחות דיגיטלית נכונה בתקופת מלחמה:

  1. אם אין לך דרך למדוד את זה, אין לך דרך לנהל את זה...

    איסוף וניהול מידע הוא אלמנט הכרחי לכל עסק בכל זמן נתון. כאשר תנאי השוק משתנים בעקבות מלחמה וחוסר ודאות, גם הצרכים של לקוחותיך משתנים. היום קיימים כלים אינטרנטיים קלים לשימוש, המספקים מידע מקיף ומדוייק על התנהגות הלקוחות שלך בעבר ובהווה. מידע מדוייק על התנהגות הגולשים, מה מעניין אותם, מדוע הם נוטשים את האתר שלך, מה הם מחפשים באתרים אחרים, מהן המגמות בנסיקה ומה המגמות בירידה, לדעת מה כותבים עלייך או על העסק שלך בכל רגע נתון בארץ ובעולם (מחמאות, תלונות, סתם רכילות רעה). הנתונים הללו מאפשרים לכל עסק לדעת מהם השרותים והמוצרים שלקוחות מעוניים לרכוש ומה המגמות בתעשייה ובפלח שוק אותו אתם משרתים.

    מדידה של תנועת גולשים, הרגלי צפיה וצריכה חשובים כפליים כאשר המשק חווה האטה כלכלית בעקבות מצב בטחוני. מכיוון שהעסק חווה ירידה בהכנסות חשוב להקפיד שכל נקיטה בפעולה שיווקית תמצה את החזר ההשקעה בעבורה. יש לבדוק את כדאיותה של כל פעולה שיווקית (ROI ) שאתם מבצעים.

  2. גיוס לקוח חדש עולה פי 7 מאשר לשמר לקוח קיים

    המשפט הזה הוכיח את עצמו שוב ושוב ללא קשר לתחום העסק או סוג הלקוחות אליו הוא פונה. בתקופת מלחמה, כאשר הכנסות העסק בירידה, גם תקציב השיווק מוגבל. לכן מומלץ לבחור בערוצי שיווק עם החזר השקעה מיטבי. התמקדות בלקוחות קיימים בתקופה קשה יכולה לעזור לעודד עסקאות חוזרות, ובכך להגביר את היקף המכירות. שמירת קשר עם לקוחות קיימים, משלוחים ושרות עד בית הלקוח (גם אם בימים כסדרם העסק שלכם לא מציע שרות כזה) וכד'.

    עסק שליבת הפעילות שלו מתנהלת בעיקר באינטרנט נפגע פחות בזמן מלחמה מאחר ויותר ויותר אנשים נוטים פחות להסתכן ביציאה מהבית ומעדיפים לערוך את הקניות שלהם אונליין. עם זאת, גם עסקים מסורתיים ונותני שירות יכולים לפתח מוקדי רווח נוספים באמצעות האינטרנט.

    הפעילות ירדה? זה זמן טוב לקחת יוזמה להכנס למערכת ניהול הלקוחות שלכם (CRM) וליצור קשר טלפוני עם לקוחות קיימים. לא תמיד ללקוחות יש זמן ליצור קשר עם הספק שלהם, בעיקר לא בתקופת מלחמה שמלווה בלחצים ודאגות.

    אין צורך למכור שום דבר, לקוחות ידעו להעריך שהתקשרת רק בשביל לשמור על קשר ולבדוק שהכל בסדר.

  3. היו נגישים

    מחקרים ונתונים סטטיסטיים מראים בבירור כי בכל שנה סבלנות הגולשים לאתרים הקשים לניווט יורדת במאות אחוזים והם נוטשים תוך כמה שניות, לדוגמא - אתרים שאינם בנויים בטכנולוגיה עדכנית וידידותית למכשירים ניידים. במצבי מלחמה וחירום הגולשים מפתחים אפס סבלנות לאתרים שאינם ידידותיים למשתמש.

    סביר להניח שאינכם מנהלים עסק ללא אתר אינטרנט עדכני שמקודם במנועי חיפוש. חשוב שתזכרו שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם נמצאים בתנועה ומשתמשים לרוב במכשירים ניידים (טלפונים חכמים, טאבלטים) על מנת לחפש מידע, שרותים ומוצרים.

    האם האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים? האם ניתן להבין במספר שניות מה אתם משווקים? האם מספר הטלפון שלכם באתר הוא כזה שניתן לחייג בקליק מכל טלפון חכם?

  4. לשאלות לגבי נוכחות אינטרנטית או שיווק דיגיטלי לעסקים, אנחנו ב- B2W לרשותכם תמיד.

    שיהיו לכולנו ימים שקטים של בשורות טובות.