שיווק ברשתות החברתיות – קידום חדש!

בשנים האחרונות רשתות חברתיות ברשת האינטרנט הפכו לכוח שלא ניתן להתעלם ממנו, ואם במהלך השנים האחרונות התרגלנו להתייחס בעיקר לפייסבוק כמקום בו כל עסק חייב להשיג טביעת רגל וליצור אינטראקציה עם קהל לקוחותיו, כיום, צריך לתכנן מערך שיווק ברשתות חברתיות נוספות כגון גוגל+, טוויטר ולינקדאין. שיווק ברשתות חברתיות אינו דומה לזה המתבצע על גבי מודעות פרסומת ושלטי חוצות כיוון שהוא מגשים למפרסם את חלומו הגדול ביותר – פנייה ממוקדת ומפולחת ללקוחות פוטנציאלים בלבד, תוך הדרת פרופילים שאינם רלוונטיים. יכולת פילוח זו חוסכת זמן ומשאבים רבים בעת הפרסום והופכת אותו ליעיל ומוצלח במיוחד.

מהן רשתות חברתיות?
השם רשתות חברתיות הוא קוד כולל לפלטפורמות אשר מעניקות למשתמשים את האפשרות לפתוח פרופיל אמיתי בו הם יכולים לתקשר עם חברים קיימים, ליצור חברויות חדשות או לקיים נטוורקינג עסקי. בטרם ניתן לצלול לעומקן של פעולות שיווק ברשתות חברתיות חשוב להבין מי הן השחקניות המרכזיות בתחום, מה מאפיין אותן ומי הקהל אשר נוהג להשתמש בהן לאילו מטרות ובאיזו תכיפות. רק לאחר העמקת ההבנה בנושא ניתן לבנות תמהיל שיווק מותאם ואפקטיבי.

פייסבוק – נכון להיום, פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הגדולה בישראל עם כ- 3.5 מיליון משתמשים פעילים. שיווק בפייסבוק כולל ניהול עמודים עסקיים אשר משמשים בפנים של החברה. עמוד זה נפלא ליצירת אינטראקציות עם קהל הלקוחות, לפעולות שימור לקוחות ועידוד קנייה. בנוסף, הפייסבוק מאפשר ביצוע קמפיינים מבוססי מודעות ממומנות אותן ניתן ליעד לקהלים המבוקשים בלבד, לדוגמא כל מי שגר באזור השרון, בגילאים 22-28 וגולש מהאייפון. פילוח זה הופך את הפרסום ליעיל במיוחד.

 


לינקדאין – רשת חברתית זו מיועדת בעיקרה לנטוורקינג מקצועי וחיפוש עבודה. למעשה היא עשויה להיות שימושית מאוד עבור חברות בעת גיוס עובדים. גם היכולת לפלח את קהל המטרה על פי מקצועות ומקומות עבודה עשוי להיות יעיל במקרים מסוימים. קידום בלינקדאין כולל ניהול פרופיל חברה ופתיחת קבוצות מקצועיות אשר עשויות לרכז אליהן קהל מוכוון ידע ומותאם למפרסם.

גוגל + - אמנם רשת חברתית זו עדיין לא מצאה את מקומה בישראל אולם היא מגיעה מבית היוצר של גוגל שהיא החברה החזקה ביותר בעולם האינטרנט ומנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. כך שסביר להניח שבשלב כזה או אחר היא תהפוך פופולארית כך שמומלץ להיות ערים לשינויים בה ולהיערך בהתאם.

טוויטר – ברשת חברתית זו אלו העוקבים אחריך אינם בהכרח חבריך ואינם זקוקים לאישורך (בשונה מפייסבוק). הרשת אשר מבוססת על ציוצים פומביים וחשופים לכולם. מפורסמים ומותגים גדולים בעולם כבר עושים שימוש נרחב ברשת זו אף על פי שבישראל היא עדיין לא השתרשה כל כך. רשת זו מסייעת ביצירת קשר רגשי למותג ועשויה להפוך לכלי חזק מאוד להודעות פומביות כגון מבצעים, חידושים ועוד.

שיווק ברשתות חברתיות
דרכי שיווק ברשתות חברתיות שונות נבדלות זו מזו אך רציונאל העבודה בבסיסן זהה, ולפיו מומלץ להגיע באופן הישיר ביותר האפשרי ללקוחות הפוטנציאלים שלכם, וליצור אצלם תחושת חיבור והזדהות עם ערכי החברה או המותג. כמובן, שתחושת חיבור זו בעתיד מתורגמת להכנסות. כאמור, נקודת החוזק העיקרית שבגינה מומלץ להקפיד על שיווק ברשתות חברתיות היא היכולת להגיע לקהל מפולח וממוקד ולחשוף אותם אך ורק לתכנים אשר עשויים לעניין אותם.

B2W - שיווק חברתי מתקדם!
אנו בחברת B2W מציעים מגוון רחב של פתרונות אינטרנט לרבות שיווק ברשתות חברתיות וניהול נוכחות ברשת. לאורך שנות פעילותינו צברנו ניסיון רב בכל תחומי השיווק בזירה האינטרנטית לרבות יצירת ניוזלטרים, קידום seo וקידום ממומן. כיוון שכיום השיווק ברשתות החברתיות הפך מצרך הכרחי עבור כל עסק קטן כגדול, עליכם לפנות לבעלי מקצוע מנוסים אשר יוכלו ללוות אתכם, לקדם אתכם ולעזרו לכם לתרגם את כוחן של הרשתות החברתיות לכדי הצלחה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!
מעוניינים להתקדם? צרו עימנו קשר עוד היום ב 077-5331503!