רבות מדובר על היכולת של הישראלים ליזום ולפרוץ גבולות של יצירתיות ותעוזה. מה הופך אותנו לכאלה ואיך אפשר ליהנות מתכונות אלו בכל התחומים?


ארץ קטנה עם מוחות גדולים
בישראל יש כשבעה מיליון תושבים. סתם לשם השוואה, בסין יש כ-1.3 מיליארד. ובכל זאת, ישראל נמצאת בקדמת הטכנולוגיה וגם אם לא מדובר בחברה ישראלית בעלת סניפים בכל רחבי העולם כדוגמת טבע, או טכנולוגיה חדשנית כמו ווייז, אז מדובר על מוחות ישראליים שעובדים עבור חברות זרות. אם כן, בהחלט ניתן להבין למה לישראלים חשוב להשאיר את הישראלים בארץ ולא לאפשר "בריחת מוחות", שתורמים כל כך לכלכלה הישראלית.


מאיפה זה בא לנו?

יש שיגידו, שהתעוזה והיצירתיות הישראלית נובעת מההיסטוריה שלנו, שגורמת לנו לחיות כל הזמן על הקצה ולמצות את היכולות שלנו. פשוט – כי אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר. אחרים יגידו, שזהו המוח היהודי שתמיד ידע לחשוב מחוץ לקופסה וגם את זה ניתן לראות לאורך ההיסטוריה. בשורה התחתונה, לא משנה מאיפה זה בא, העיקר שזה קיים ושתכונות אלו מובילות למקומות טובים.


הברקות מכל התחומים

המצאות ישראליות רבות הפכו לנפוצות כל כך ברחבי העולם כולו, עד שכבר הספקנו לשכוח שהמקור שלהן נמצא ממש אצלנו. לדוגמה הדיסק און קי, שהומצא על ידי דב מורן הישראלי ומשמש כמעט כל בית אב ברחבי העולם. כך גם לגבי עגבניות השרי המתוקות, שהורכבו ממספר זנים שונים של עגבניות ופותחו בארץ. אם כן, ניתן להסיק מכך, שלישראלים יש חלק חשוב מאוד בתעשייה העולמית וזאת, בלי להזכיר את הזוכים השונים בפרס נובל הנחשק בתחומים שונים. למעשה, ישראל מובילה לא רק בתחום ההיי טק, עליו רובנו שמענו, אלא גם ברפואה, מחקר ועוד.

צפו בסרטון על חברת ווטר ג'ן מראשון לציון שמייצרת מים מהאויר .