ניהול תדמית ברשת – דרכי פעולה
אנשים רבים מתעניינים בניהול תדמית ברשת ,בעיקר בעלי עסקים קטנים, אבל לא רק.
בניגוד למה שרבים חושבים, ניהול מוניטין ברשת לא מיועד אך ורק לאנשים, אלא גם למוצרים, מותגים, עסקים, אידיאלים וכך הלאה.
אם גם אתם רוצים לעשות ניהול תדמית ברשת לכל מטרה שהיא, בין אם בעצמכם ובין אם בעזרת אנשי מקצוע מהתחום, כדאי שתלמדו קצת את הנושא.
על מנת שתוכלו גם אתם להבין קצת יותר טוב כיצד התהליך עובד, קיבצנו בשבילכם מספר דברים חשובים.
כך תוכלו להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך גם אם לא תעשו אותו בעצמכם.

בניית אתרי אינטרנט
כאשר יש לכם עסק, מוצר או רעיון וברצונכם לפרסמו ברשת האינטרנט, עליכם לבצע ניהול תדמית ברשת באופן סדיר ולא להזניח! בכדי לעשות זאת, חשוב במיוחד לבנות אתר אינטרנט לאותו עסק, מוצר או רעיון ולקדם את האתר.
על קידום האתרים תוכלו לקרוא בהמשך.
על מנת לקדם את שאתם מבקשים לקדם, חשוב להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתחום בניית אתרים לעסקים על מנת שהאתר שלכם יהיה מקצועי, מזמין וידידותי לגולש. כאשר יש אתר מקצועי, הרבה יותר קל לבצע ניהול תדמית ברשת מפני שאתר כזה,
ימשוך אליו גולשים ויגרום להם לקרוא את התכנים ואולי אף להפיץ הלאה למכריהם את האתר.

קידום במנועי חיפוש
לאחר בניית האתר, ובמטרה שיסייע בביצוע ניהול תדמית ברשת יש לוודא, שתהיה אליו חשיפה. אחת הדרכים החשובות לחשיפת האתר לקהל היעד היא על ידי שיווקו במנועי חיפוש כדוגמת גוגל.
את הקידום ניתן לעשות בשתי דרכים: קידום אתרים אורגני, או אנאורגני.
הקידום האורגני מתבצע באמצעות שימוש במילות מפתח, הקשורות לנושא האתר וכמו כן ישמשו בסבירות גבוהה את היעד בחיפוש אחר מהות האתר שלכם בנוסף להשמת קישורים לאתר באתרים שונים, שיווק ברשתות חברתיות ועוד שיטות נוספות עליהן נכתוב בהמשך.
הקידום האנאורגני, הוא למעשה בתשלום ואיננו כרוך בעבודה קשה במיוחד.

רשתות חברתיות
הרשתות החברתיות כגון פיסבוק, טוויטר, גוגל פלוס וכדומה, מהוות חלק בלתי נפרד מחיינו המודרניים. היות שכך, כמעט לכל עסק יש דף עסקי או פרופיל עסקי באחת או יותר מהרשתות החברתיות בעיקר
היות והן מאפשרות לבעלי עסקים קטנים לבצע את השיווק היעיל ביותר: שיווק מפה לאוזן.
אם ניקח כדוגמה את הפייסבוק, החברים הווירטואליים שלכם יסמכו עליכם ועל ההמלצות שלכם.
לכן, במידה ויש לכם דף עסקי בפייסבוק והחברים שלכם ממליצים על השירות או המוצר, שאותו אתם מנסים לשווק ומספר האנשים ששמעו עליכם ועל המוצר או השירות שלכם גדל פלאים מסתמן שכמעט כולם הגיעו דרך המלצות מחברים או מכרים שהם סומכים על דעתם. אם כך, ניהול תדמית ברשת באמצעות רשתות חברתיות הינה שיטה יעילה וזולה ביותר לעומת אחרות.

כתיבת תוכן
על מנת שהתוכן עצמו יעזור בניהול תדמית ברשת, עליו להיות תוכן איכותי ולכך יש מספר סיבות.
ראשית, מנועי החיפוש מזהים תוכן שכולו ממוקד מטרה רק בשביל לקדם מילות מפתח. אחת הדרכים שלהם לדעת, שהתוכן איננו איכותי היא על ידי מדידת זמן הישארות הגולשים בדף המדובר. לדוגמה, דף ובו תוכן בן אלף מילים, לא ייתכן שייקרא בתוך עשר שניות.
לכן, אם הזמן הממוצע של הישארות הגולשים בדף זה הוא כעשר שניות, מנועי החיפוש לא יעריכו את הדף כדף בעל תוכן איכותי ודבר כזה עלול לגרום לניהול תדמית ברשת באופן כושל. לכן חשוב לדאוג לכך שכתיבת התוכן תהיה כתיבה שיווקית ואיכותית.