מרגישים שהבור הכלכלי עמוק מדי ואתם לא יכולים לצאת? כאן נסביר איך עורך דין לענייני פשיטת רגל יכול לעזור לכם וכל מה שחשוב לדעת על התהליך שלפניכם!

קצת רקע על עורך דין לענייני פשיטת רגל

עורך דין פשיטת רגל הוא עורך דין העוסק בתחום המשפט האזרחי ומתמחה באופן ספציפי בפשיטת רגל, או בשם העדכני יותר – חדלות פירעון. תפקידו של עורך הדין הוא ללוות את המיוצג שלו לאורך כל שלבי התהליך החל משלב הגשת הבקשה ועד לקבלת ההפטרים ותחילת החיים החדשים שלאחר תום התהליך ולתת לו ייעוץ משפטי מלא ומקצועי כדי להגיע להסדר הטוב ביותר עבורו.

קצת על התהליך

תהליך פשיטת רגל מתחיל בהגשת הבקשה ומינוי של ממונה על ייעודי התיק מטעם בית המשפט. הממונה על התיק יבחן את פרטי התיק: ההכנסות וההוצאות של פושט הרגל וגובה החובות שלו לנושים. בהתאם לכל הממצאים שיוצגו בפניו, הוא יציג הצעה להסדר, שיאפשר לפושט הרגל להחזיר את חובותיו לנושים ולהמשיך לחיות בכבוד. כל זה נשמע מאוד פשוט, אבל זה יותר מורכב מכך ויש לתהליך זה השלכות, עליהן נרחיב מיד.

המשמעויות וההשלכות

כפי שציינו לעיל, לתהליך פשיטת רגל יש משמעויות והשלכות שחשוב לציין אותן. אם כן, בתור התחלה, ההגבלות ותהליכי הגבייה המתנהלים כנגד בעל החוב נעצרים במטרה לעצור את הצטברות הריביות בגין אותם חובות. כמו כן, גם העיקולים המופעלים על נכסיו מופסקים וגם ההגבלות המוטלות עליו במסגרת ההוצאה לפועל.

לצד צעדים אלו, ננקטים גם צעדים להבטחת העמידה של פושט הרגל בהסדרים, אליהם הגיע באמצעות התהליך כדוגמת צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה על החזקה או הוצאת דרכון, הגבלה של כרטיס האשראי ועוד.

החשיבות של עורך הדין

לבחירת עורך דין לענייני פשיטת רגל יש חשיבות גבוהה מאוד, מפני שהוא הדמות המקצועית שאמורה לייצג את האינטרס של פושט הרגל באופן בלעדי, בשונה מהממונה על התיק, שצריך לייצג הן את פושט הרגל והן את הנושים. היות שכך, חשוב מאוד לבחור עורך דין חדלות פירעון מומלץ, המתמחה בתחום זה באופן ספציפי ובעל ניסיון רב בייצוג פושטי רגל.

הדחיפות של בחירת עורך דין

אם אמרנו שהייצוג של עורך דין לענייני פשיטת רגל חשוב כל כך, הרי שחשוב לא שפחות שהוא יהיה בתמונה כבר מהשלבים הראשונים! זאת, על מנת שיוכל לתת את הייעוץ המשפטי המלא כבר משלב הגשת הבקשה לבית המשפט ולוודא שהיא מוגשת כראוי. כך הוא יוכל לחסוך לכם זמן רב על תיקון טעויות בהגשת המסמכים וכדומה וכמובן, גם לוודא שאתם מגישים לבית המשפט את כל המסמכים הרלוונטיים, שיובילו להסדר שייטיב אתכם ובאמת יאפשר לכם להשתקם כלכלית.