יש לכם רעיון למיזם אינטרנטי? אל תתחילו להשקיע בו לפני שאתם קוראים את המדריך!

תחילת התהליך

כל מיזם, אינטרנטי או לא, מתחיל מרעיון. הרעיון, שיכול אפילו להתחיל כבדיחה, מתחיל להתגבש בראשו של היזם בתהליך ארוך למדי ועד שהוא יתחיל לרקום עור וגידים, יש פעולות שעל היזם לבצע כאשר הראשונה היא, לחשוב ברצינות האם יש לרעיון שלו סיכויי הצלחה והאם הרעיון יעניין גם את הגולשים הפוטנציאליים.

בדיקת היתכנות של הרעיון

כאשר יזם חושב על רעיון מסוים, הוא נוטה לראות את היתרונות שלו בלבד ומתקשה לראות את החסרונות והקשיים הצפויים בהמשך הדרך. קושי זה הינו טבעי ולכן חשוב להיות מודעים אליו ולפנות לגורם נוסף ואף ליותר מאחד, בשביל לקבל פרופורציות ונקודת מבט אובייקטיבית יותר. בדרך כלל, קשה ליזם לשמוע את נקודות החולשה של הרעיון שלו, אבל שלב זה הינו שלב קריטי בתהליך והוא יכול לחסוך לכם הרבה זמן, כסף ועוגמת נפש בהמשך.

האתר עצמו

הקמה של מיזם אינטרנטי יכולה לכלול פיתוח של אתר ניסיוני בתחילה ורק לאחר הסקת מסקנות הקמה של אתר קבוע והיא יכולה להיות אך ורק הקמת אתר קבוע בלבד, בהתאם לתקציב. בשני המקרים, חשוב להשקיע בתוכן של האתר הן מבחינה טקסטואלית והן מבחינה ויזואלית, בעיקר בשביל שמנועי החיפוש יתחילו לסרוק אותו ונקודת הפתיחה שלו תהיה טובה.

השקעה

בשלב הראשון, ההשקעה היא של הון עצמי. במידה ואתם מעוניינים לגייס משקיעים למיזם שלכם, מומלץ להשקיע באתר ניסיוני, אותו תוכלו להציג בפני המשקיעים הפוטנציאליים שלכם. כמו כן, כאשר אתם פונים למשקיעים, מומלץ להתייעץ עם יועץ עסקי או מומחה ליזמות באינטרנט לגבי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת וגם לגבי הסכום, אותו תרצו לבקש וכיצד לנהל את המשא ומתן עם המשקיעים.