כל בעל עסק רוצה למשוך קהל לקוחות פוטנציאלים לעסק שלו. על מנת להביא קהל רלוונטי, יש לשדרג את אתר האינטרנט של העסק על מנת שיופיע במנועי חיפוש (גוגל ואחרים) במילות חיפוש רלוונטיים לעסק. פעולות אלה של שדרוג האתר נקרא בשפה מקצועית – קידום אורגני (SEO).

להלן מספר טיפים לביצוע פעולות ראשוניות לקידום האתר במנועי החיפוש:

קידוד

בחירת כתובת האתר – יש להתחשב במנועי החיפוש בעת בחירת כתובת האתר (דומיין). מנועי החיפוש מתחשבים בהיסטוריה של כתובת האתר, כך שדומיין ותיק בעל היסטוריה 'טובה' עדיף על פני דומיין חדש. כמו כן, כתובת אתר שתכלול מילת מפתח רלוונטית לתוכן הדף, תועיל לקידום האורגני במנועי החיפוש.


קישור קודים - יש לקשר את דפי האתר לאלגוריתמים של גוגל כדי שגוגל יוכל לאנדקס אותם.

השתמש בקובץ Sitemaps XML כדי להקל על מנועי החיפוש לאנדקס דפים או עדכונים באתר האינטרנט שלך. שמור את מפת אתר XML שלך דינמית.

כובד האתר – על מנת להבטיח מהירות העלאת האתר לגולשים ולמנועי החיפוש, ודא שהקוד שלך תקין, תמונות שאינן כבדות וגדולות מדי ותוכנות שאינן מאטות את קצב העלאת התכנים.

השתמש ב- HTML5 ובתרשים אתר - HTML5 הוא תקן הקידוד החדש עבור אתרי אינטרנט. תרשים אתר מסייע למנועי חיפוש להבין טובים יותר את אתר האינטרנט שלך. על מנת להבטיח את התמיכה באתר האינטרנט ולשפר את דרוג ה- SEO (הקידום במנועי חיפוש), מומלץ להשתמש בשניהם.

פריסה ופרקטיקה - כל אתר אינטרנט אמור לכלול כותרת עליונה, תוכן ולכותרת תחתונה. זה כולל סרגלי צד, או חלוקה התוכן בעת הצורך.

ניווט נכון באתר - כל אתר אינטרנט צריך לכלול אפשרויות ניווט וצריך רשימה של הדפים החשובים. אפשרות ניווט לא צריכה להיות יותר משלוש רמות קישורים.

בדוק הגדרת דפדפן - האם הדפדפן שלך מתפקד היטב בכל הדפדפנים העיקריים ומערכות ההפעלה? בדיקת דפדפן שווה את הזמן, שהאתר שלך ייראה בכל מצב ולכל גולש פוטנציאלי.

תוכן

תדירות פרסום תוכן - שיווק תוכן דורש פרסום קבוע של תכנים באתר. כך מנועי החיפוש ירגישו כי האתר דינאמי, מתפקד ופונה לאוכלוסייה נרחבת ויעלו את דירוגו.

יצירת דפים חדשים - דף אינטרנט המקבל ציון "רענן" יכול לשפר את דירוג האתר עבור שאילתות חיפוש מסוימות במנועי החיפוש. אתרים שמוסיפים דפים חדשים בשיעור גבוה, עשויים להרוויח ציון טריות גבוה יותר מאתרים שיוסיפו דפים בתדירות נמוכה יותר.

כותרות העמוד אמורות לייצג את התוכן באופן מדויק - כל דף באתר צריך להיות בעל כותרת ברורה ותמציתית המתקשרת עם נושא של תוכן הדף. יש להציג אותה בחלק העליון של הדף בכותרת H1 הכוללת את מילת המפתח.

כותרות משנה – יש לחלק את הטקסט לכותרות משנה המותאמות לתוכן ולמילת החיפוש הרלוונטית שברצונך לקדם. ודא כי האתר שלך משתמש כראוי בכותרת H1 ובכותרות H2 -H6.

איכות התוכן – התוכן אמור להתייחס הן לנושא האתר והן למילת החיפוש שברצונך לקדם. מנועי החיפוש אינם מעוניינים בתכנים לא רלוונטים לתחום המקצועי של האתר או של דף התוכן.

אורך התוכן- תוכן צריך להיות ארוך מספיק על מנת שיוכל להיות מקודם, אך לא ארוך מדי. מגילות ארוכות יש לקצר למספר קטעים.

מילות מפתח

השתמש במילות מפתח ממוקדות - קח למשל את המילים שהמשתמש עשוי לחפש כדי לאתר את הדף הרלוונטי באתר האינטרנט שלך. השווה את הרשימה של מילות המפתח האפשריות לנפחי חיפוש בפועל. שלב את מילות המפתח הנכונות בכתיבת התוכן שלך ובכותרות הדף. שילוב של מילות מפתח רגילות ו"זנב ארוך" (ביטויים ארוכים יותר) יספק את השילוב הטוב ביותר של תנועת חיפוש ותוצאות.

השתמשו בלא יותר ממילת חיפוש אחת או שתיים לעמוד. במקרים בהם מילות מפתח הם מילות "זנב ארוך" או מילות מפתח תחרותיות פחות, אפשר למקד את שתי מילות מפתח בדף אחד.

הימנע מדחיסת יתר של מילות מפתח בכל דף. דבר זה יוצר חווית משתמש שלילית ויכול לפגוע בדירוג האתר שלך. התמקד ביצירת תוכן המשתמש במילות מפתח מתאימות ובהקשר שימושי ועשיר במידע.

תיאורי Meta - תיאור Meta טוב יתחילו עם מילות המפתח של הדף ויכיל טקסט שיווקי שיעודד גולש להכנס ולעבור לתוכן. התיאור צריך להיות ייחודי לכל עמוד. תיאור Meta צריך לכלול לא יותר מ 155 תווים.

כותרות Meta - כותרת Meta צריכה להכיל מילת מפתח רלוונטית, בלי להיראות כאילו הכותב דחס מילות מפתח. היא צריכה להיות פחות מ 55 תווים. מילת המפתח הראשית צריכה להתאים לתוכן הדף ולמילות מפתח ממוקדות.

מדיה חברתית

הוסף רשתות מדיה חברתית באתר שלך – הקל על הגולשים לאתר את הדף העסקי שלך ברשת החברתית ולשתף את התוכן שהעלת. כל דף תוכן אמור להכיל אייקונים המקשרים לחשבונות ברשתות החברתיות, על מנת להקל על הגולש המעוניין בכך לשתף את התוכן שלך במהירות ברשת החברתית.

השתמש בחשבון החברה התקין – ישנן רשתות חברתיות רבות. ודא שאתה משתמש ברשת הנכונה עבור קהל היעד שלך:

תכנים לקידום אתרים -> Google+ ו- YouTube

עסק לעסק -> LinkedIn, Twitter, Quora

עסק לצרכן -> פייסבוק, Pinterest, Instagram

פעילות חברתית - פעילות חברתית משפיעה על החיפוש האורגני, כך שמומלץ לשתף את התוכן שלך באופן קבוע ברשתות חברתיות, פורומים, בלוגים ועוד, ולעודד אחרים לעשות זאת גם כן.

להיות פעיל ומעורב - מדיה חברתית מבוססת על קשרי גומלין לכן, אתה חייב להתחבר עם אחרים, לשתף תוכן של צד שלישי, ולתקשר באמצעות ציוצים, לייקים, הערות וסימוני 1+.

בניית מוניטין - ניהול המוניטין המקוון שלך וטיפול מיידי בתגובות שליליות. הדבר הגרוע ביותר שאתה יכול לעשות הוא להתעלם מתגובה שלילית.

פעולות שיש להימנע מהן

שכפול תוכן - מנועי חיפוש רוצים לספק תוכן ייחודי והם נמנעים להציג לגולשים מספר גרסאות של אותו התוכן. כמה ממנועי החיפוש כמו גוגל יסננו תכנים שהם מזהים כדומים או כמעט זהים לתוכן קיים שעלה אצלם.

תוכן מועט - מתייחס לאתרים בעלי דפים באיכות נמוכה עם תוכן מועט או כלל לא קיים. דבר זה פוגם בחוויית הגולש ומוביל אתרים כמו גוגל להעניש את האתר שלך באי הצגתו אצלם.

תוכן לא מקורי - שימוש חוזר של תוכן ממקור אחר, העתקת תוכן במאמץ להגדיל את תוצאות החיפוש יביא להענשת האתר על ידי מנוע החיפוש.

הגזמה במודעות - אתרי אינטרנט שיש להם כמויות גדולות של מודעות על פני תוכן ממשי, פוגעים למעשה בעצמם כי הם מורידים את דרוג האתר במנועי החיפוש בנימוק של חווית משתמש גרועה.

תוכן מוסתר - מתייחס לאתר אינטרנט המציג תוכן אחד למנועי החיפוש ותוכן אחר לגולשים, או מסתיר תוכן מהגולשים באמצעות גופנים בצבע לבן. שימוש כזה עשוי להעיף את האתר ממנועי החיפוש.

חוות קישורים - קבוצות אתרי-דמה שהוקמו במטרה לעוות את התוצאות במנועי החיפוש לקידום אתר מסויים. גוגל זיהה זאת ומעניש בהתאם.

קישורים בתשלום - קנייה או מכירה של קישורים במאמץ לעוות את תוצאות החיפוש. זה כולל, אך לא רק, החלפת קישורים בכסף או הודעות המכילות קישורים.

לסיכום, אם הנך מאמין בכוחו של האינטרנט, עליך להבין שכדי לראות תוצאות והכנסות עליך לעבוד קשה (או להעביד אחרים) ולהבין את תחום קידום אורגני לאתרים. עליך גם לזכור שהצלחת השיווק באינטרנט לא מתרחשת בן לילה אבל משתלמת לאורך זמן.