ניהול מוניטין ברשת
רשת האינטרנט מאפשרת לנו לתקשר עם העולם בלחיצת כפתור. היא מקלה על חיינו באופנים רבים ושונים. לטוב ולרע, רשת האינטרנט מנהלת את חיינו לא פחות מאשר אנחנו מנהלים אותה.
ככל שהשנים עוברות, הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת בקצב הולך וגובר ואנו הופכים חשופים יותר ויותר בפני העולם. על מנת שתוכלו לשלוט באופי החשיפה, אספנו בשבילכם נקודות למחשבה בכדי לבצע ניהול מוניטין ברשת באופן היעיל ביותר בשבילכם.


רשת חברתית אך לא ידידותית
אחת הדרכים הנפוצות ביותר בשנים האחרונות לביצוע ניהול תדמית ברשת היא בעזרת שיווק ברשתות חברתיות. השיווק בעזרת הפייסבוק ודומיו הוא מורכב במיוחד, היות שהחיים האישיים מתערבבים בתדמית המקצועית. לדוגמה וטרינר, בעל קליניקה פרטית, המתויג בתמונה, בה הוא מופיע כאשר הוא אוכל בשר בתאווה, עלול לקבל תגובות נזעמות מצד הלקוחות שלו ואף להפסיד פרנסה. גם אם מדובר בתמונה מלפני עשור או שניים ומאז הוא טבעוני.

 

רשת חברתית או אתר?
כאמור שיווק ברשתות חברתיות היא דרך שיווק נפוצה מאוד כיום. אך האתרים בבעלות פרטית עדיין נפוצים במיוחד ומעטים העסקים, שאין בבעלותם אתר. היתרון המשמעותי ביותר של אתר בבעלות פרטית הוא האפשרות לשלוט בכל מילה שנכתבת באתר וגם האפשרות לשנות את התוכן בהתאם לצרכים המשתנים של העסק.

כתיבה חופשית באינטרנט

ברחבי רשת האינטרנט ישנן אפשרויות רבות מספור להבעת דעות בכל תחום שהוא ולביצוע קידום אתרים אורגני. ניתן לכתוב מאמרים, להגיב לכתבות, לכתוב בלוגים וכך הלאה. כמובן, כל אדם זכאי לדעתו ואנו חיים במדינה דמוקרטית הדוגלת, בין היתר, בחופש הביטוי אך לעתים חופש זה עלול לפגוע בנו. לדוגמה, כאשר אנו כותבים תוכן כלשהו באינטרנט עלינו להבין, שהכתיבה מסתמכת על התקשורת המילולית בלבד וכל התקשורת הלא מילולית אובדת.
ניהול מוניטין ברשת איננה משימה פשוטה היות שכאשר אנו מנהלים דו שיח עם אדם, אנו מתרשמים לא רק מהמילים הנאמרות, אלא גם משפת הגוף, טון הדיבור, המימיקה ועוד. אך כאשר המילים כתובות, קל מאוד לפרשן באופן שונה מכפי שהתכוונו לאמרן ומן הצד השני, קשה מאוד להסביר את הכוונה המקורית. באופן זה, רגשות עלולים להיפגע ובעיקר, רושם מוטעה עלול להיווצר.
לכן, אם אתם מעוניינים בניהול מוניטין ברשת באיכות גבוהה, כאשר אתם פונים לכתוב את דעתכם בכל נושא שהוא באינטרנט, הקריאו לעצמכם את הכתוב ונסו לקרוא את הכתוב בעיניים אובייקטיביות. כך תוכלו למנוע מקרים רבים של רושם מוטעה.

כתיבה של אחרים

לעתים התוכן המזיק באינטרנט נכתב על ידי אחרים. לדוגמה, חוות דעת שלילית על העסק שלכם וכדומה. מקרים כאלו הם כמובן לא בשליטתכם, ולא ניתן למנעם לחלוטין. כמו כן, לא תמיד יש קשר בין המוצר או השירות שלכם לבין הביקורת שנכתבה ופורסמה לעיני כל ברשת. הבעיה היא, שמן הסתם, אינכם רוצים שאלו יהיו התוצאות הראשונות במנועי החיפוש השונים כאשר יחפשו אתכם או את תחום ההתמחות שלכם ואז ניהול מוניטין ברשת נהיה הכרחי.
אחת הדרכים היעילות והמומלצות ביותר לניהול מוניטין ברשת היא, במידה ויש עליכם תוכן שלילי, המופץ ברחבי הרשת, חשוב שתכתבו תוכן חיובי ותקדמו אותו במנועי החיפוש. כך התוכן השלילי יידחק ויהיה קשה יותר למצאו וניהול המוניטין ברשת יחזור לידיכם.

איך כותבים?

אם אינכם מומחים בכתיבה שיווקית על מנת לבצע ניהול מוניטין ברשת, אך מומחים בתחומכם,
באפשרותכם לפנות לאנשי מקצוע, אשר יעזרו לכם בכתיבה ובקידום התוכן ברשת לתוצאה מיטבית ויעזרו לכם בניהול המוניטין ברשת ושיווק יעיל יותר באינטרנט.