כיצד קנייה באינטרנט שינתה את הצרכן הישראלי?

החנויות הווירטואליות פרצו לחיינו בסערה ותפסו מקום נכבד בהרגלי הצריכה שלנו. איך זה קרה ומהי בדיוק ההשפעה?

החנויות של פעם
בעבר, היות שלא הייתה אפשרות אחרת, מי שרצה למכור מוצרים שונים היה צריך להחזיק חנות ולעתים קרובות גם להעסיק עובדים ולוודא, שהחנות נמצאת במיקום טוב כדי שהעוברים והשבים יוכלו להיחשף לחנות. אחרת, החנות לא הייתה יכולה להתקיים ולא ניתן היה להתפרנס באמצעותה.

החנויות של היום

אמנם גם כיום יש חנויות פיסיות, אבל רבים כבר הבינו שהדרך המשתלמת יותר למכור היא באמצעות רשת האינטרנט ויש לכך סיבות רבות. ראשית, האפשרות להגיע לקהל יעד גדול יותר בזכות העובדה, שכך ניתן למכור את המוצרים ללקוחות מכל רחבי העולם. שנית, האפשרות להחזיק חנות בלי לתחזק אותה באופן פיסי כולל ניקיונות, עיצוב וכדומה, בלי להעסיק עובדים ובלי לשלם את כל ההוצאות הכרוכות בהחזקת חנות פיסית כדוגמת שכירות, ארנונה, חשמל וכדומה.

איך זה משפיע על הצרכן?
הצרכן של היום עסוק במיוחד ואין לו עודף זמן בשביל להסתובב בין חנויות. בנוסף, הוא גם רוצה לערוך סקר שוק לפני כל רכישה ולעשות זאת בקלות וברגעים הנדירים של פנאי שיש לו. למעשה, הצרכן של היום רוצה לבצע את הרכישות שלו מכל מקום ובכל שעה בלי להיות תלוי בשעות הפעילות של חנות כזו או אחרת ובלי שיצטרך להתפנות במיוחד לשם כך.

רכישות עולמיות
כפי שבעלי חנויות מקוונות ישראליות פתוחות לעולם הגדול, כך גם הצרכנים הישראלים חשוף לחנויות של העולם הגדול ונהנים ממחירים נמוכים במיוחד ופעמים רבות בוחרים לרכוש מוצרים ישירות מסין הרבה לפני שהעלויות שלהם מרקיעות שחקים. אם כן, הצרכן הישראלי של היום מעדיף להמתין למשלוח, בין אם מהארץ ובין אם מחוץ לה, בתמורה לנוחות ומחירים נמוכים יותר.

 על פי סקר פייפאל מתוך מגזין "THE MARKER"
מקום ראשון- 49% ביגוד נעליים ואביזרי אופנה.
מקום שני- 32% מוצרי אלקטרוניקה.